• سه شنبه 25 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 6 ذی القعده 1445
  • 2024 May 14
شنبه 16 شهریور 1398
کد مطلب : 77200
+
-

طرح بیمه زنان خانه‌دار در آذربایجان غربی آغاز شد

مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان غربی از آغاز ثبت‌نام بیمه زنان خانه‌دار در شعب تأمین اجتماعی استان خبر داد. به گزارش باریش نیوز «مقصود مقدمی‌کیا» هدف از پروژه بیمه زنان خانه‌دار را تامین و گسترش بیمه برای تمام بانوان حاضر در خانه حتی بانوانی که در خانه مشغول انجام فعالیت‌هایی هستند، عنوان کرد و گفت: این بیمه شامل تمام بانوانی که در منازل هستند، می‌شود؛ چه برای خود فعالیتی داشته باشند و چه فعالیتی نداشته باشند. 

این مسئول افزود: حتی بانوانی که در خانه مشغول انجام فعالیت‌هایی هستند می‌توانند با حضور در شعب تأمین اجتماعی در این بیمه عضو و در آینده بازنشسته شوند و مانند افراد کارمند حقوق دریافت کنند. این اقدام نه‌تنها باعث ایجاد روحیه در بین آن‌ها می‌شود بلکه این افراد می‌توانند به جز بیمه بازنشستگی از بیمه‌های از کار افتادگی و فوت نیز استفاده کنند. 

وی با اشاره به نرخ بیمه زنان خانه‌دار بیان کرد: بیمه شامل 3 نرخ 12، 14 و 18 درصد است که در تعهد تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند و به ترتیب شامل بازنشستگی، بازنشستگی و فوت، بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی می‌شود. مقدمی‌کیا درباره نرخ مصوب برای هرکدام از طرح‌ها اظهار کرد: بیمه با نرخ 12 درصد مبلغی حدود 180 هزار تومان، با نرخ 14 درصد حدود 225 هزار تومان و با نرخ 18 درصد 280 هزار تومان است. لازم به ذکر است که این بیمه‌ها شامل درمان نمی‌شوند و افراد در صورت درخواست بیمه درمانی با پرداخت 48 هزار تومان می‌توانند دفترچه بیمه درمانی دریافت کنند. 

این مسئول درباره شرایط ثبت‌نام بیان کرد: زنان خانه‌داری که خواستار ثبت‌نام و بهره‌مندی از شرایط بیمه هستند می‌توانند با حضور در شعب و مراجعه به واحد امور بیمه‌شدگان پس از تکمیل فرم‌های ثبت‌نامی بیمه از شرایط بیمه بهره‌مند شوند. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید